www.paarden-fysiotherapie.com
Voor het welzijn van paard en ruiter

Ook voor magneetveldtherapie!

Volg/like ons op:

Geregistreerd lid van:

Behandeling (vervolg)

Naar aanleiding van de bevindingen uit het onderzoek maakt Paarden-fysiotherapie.com gebruik van diverse methodieken om uw paard te behandelen:

1. Massagetherapie
    Met diverse massagetechnieken zoals strijkingen, effleurage, wringen en kneden, kunnen bij het paard goede resultaten worden bereikt. Massage heeft invloed op de bloedcirculatie en het centrale zenuwstelsel van uw paard. De bloedcirculatie wordt door de massage bevorderd, waardoor de zuurstofgraad in de behandelde spieren wordt verhoogd en de afvoer van afvalstoffen wordt vergroot. Strijkingen en effleurage hebben een kalmerende, ontspannende en rustgevende invloed op het paardenlichaam. Deze technieken hebben een direct effect op het centrale zenuwstelsel van uw paard. Massage kan tenslotte spierspanning normaliseren en zwellingen verminderen.
  2. Bewegingstherapie
    Bij bewegingstherapie worden passief (beweging uitgevoerd door fysiotherapeut) en aktief (beweging uitgevoerd door het paard) de benen (extremiteiten) en wervelkolom van uw paard bewogen. Het werken aan de hand en longeerwerk kunnen deel uitmaken van deze aanpak. Bewegingstherapie verbetert de spierkracht, stabiliteit, mobiliteit en coördinatie van uw paard.
  3. Mobilisatietechnieken en rekken/stretchen
    Uw paard is van nature een "lange afstandsloper". Door andersoortig gebruik van het paard kunnen eenvoudig klachten op het gebied van stijfheid en pijn in het lichaam ontstaan. Soms is de oorzaak hiervan wel te achterhalen. Het trainen op andere ondergrond, verhoging van de trainingsintensiteit(tempo of omvang) of trainingsduur kunnen zorgen voor een verstoorde circulatie en ophoping van melkzuur in de spieren. Paarden-fysiotherapie.com heeft ruime ervaring met het rekken, stretchen en mobiliseren van het paard, waardoor het paard weer pijnloos en soepel kan gaan bewegen.
  4. Magneetveldtherapie
    Laagfrequentie magneetveldtherapie is een goede methode om verstoringen in het paardenlichaam te herstellen. Het heeft zowel een preventieve als genezende werking. Het pulserende magneetveld werkt op mensen en dieren in gelijke mate positief. Het bevordert de doorbloeding, verbetert de zuurstofvoorziening, activeert de botgroei, brengt balans in het zenuwstelsel en regenereert de energiehuishouding van de cellen. Magneetveldtherapie kan een belangrijke bijdrage leveren aan de revalidatie van uw paard.

Pijnklachten en stijfheid bij uw paard kunnen ook ontstaan door een onjuiste verhouding tussen gevraagd werk en verstrekte voeding. U loopt hierbij namelijk een verhoogde kans dat afvalstoffen zich ophopen in de spieren. Soms kan een (kleine)aanpassing in de verstrekte voeding zorgen voor een beter bewegend paard. Wij adviseren u graag.

<<ga terug>>